måndag 14 januari 2013

Stickpodden - avsnitt 14


I avsnitt 14 av Stickpodden snackas det flygplansstickning, Bohuströjor och garnbombning. Dessutom drömmer vi oss bort till vårens stickevenemang och pratar julGARNsplundring. Och så har Elin en tupp i halsen under halva podden. Kuckeliku på dig!

Lyssna via iTunes eller direkt i mediespelaren här på sidan. Det går också jättebra att söka upp podcasten i din podcastspelare för att prenumerera, då testar du att söka på "Stickpodden" eller lägger till en manuell prenumeration med denna länken: http://stickpodden.libsyn.com/rss

Fram med stickningen, häll upp en kopp kaffe och häng med!

Trevlig lyssning!




Avsnittsguide - avsnitt #14

I avsnittet pratar vi om:

Det var allt för denna gången! Avsluta gärna dagen med att kolla in dokumentären om oss i Stickklubben och vår andra street knitting. :)

Dokumentär om Stickklubben

27 kommentarer:

  1. Satt nyss och stickade och lyssnade på er härliga pod. Självklart är jag med i Ravelrygruppen nu. Kul! Nu är poden slut och något mystiskt händer... varje gång jag får ett sms så sätts poden igång igen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha vad kul! :)

      Du vet väl att du kan lyssna på podcasten i en podcastapp om du har en smartphone? Då blir det extra lättlyssnat och smidigt! :D

      Radera
  2. Hi hi det löste sej nu. Jag behövde bara stänga ner sidan med spelaren :)

    SvaraRadera
  3. Ni är så grymma! Ännu ett himla bra avsnitt, blev lite sugen att göra lite streetknitting. Får se om någon vill hänga på :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Hoppas du får med dej nån på något spännande, kreativt upptåg!

      Radera
  4. Tack för veckans avsnitt!

    Ni hade ju ingen erfarenhet av att flyga med Ryanair.... Det har jag. Jag har flugit några gånger med dem och det har inte varit några problem med stickningen. Jag har t.o.m. flugit till och från England med Ryanair och haft stickningen med mig i handbagaget (rundsticka och strumpstickor i trä) och sen stickat på flygplanet utan att någon har reagerat.

    /Inger

    SvaraRadera
    Svar
    1. ja, det verkar gå bra de flesta gånger på de flesta flygbolag, och det är ju härligt :D

      Radera
  5. Hej, ville bara säger att jag gillar stickpodden som sjutton, ni har helt plötsligt gjort måndagar värt att vänta på! Har lite dåligt med folk i mitt liv som delar mitt intresse för stickning och handarbete, min mamma och min bästa vän och jag är långt i från båda just nu. Men med er har jag fått två stickande vänner i öronen varje vecka och det känns så bra!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh vad härligt att få vara en stickkompis i cyberrymden :)

      Radera
  6. Hej Elin och Karin! Tack för ännu ett intressant avsnitt. Ni har gett mig lite uppslag till garnbus på jobbet. Tror jag ska sticka in lite grejer i personalrummet...

    Eftersom jag pratar mer stickning (jag har vågat komma ut, liksom) och visar mer stickat på min fb-sida är det faktiskt tre kolleger som plockat upp sitt stickintresse. Det gör mig så lycklig när de kommer och visar sina handledsvärmare och sjalar för mig! Puss och kram/Anneli aka willelille

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är det härligt. Jag har kollegor som också "blommat ut" som stickerskor efter att podden kom till världen.
      ut och visa upp dej ännu mer och gör andra glada runt omkring dej!

      Radera
    2. Men vilken inspiratör du är! Vad härligt!

      Skicka gärna en bild om du stickar in fikarummet. :)

      Radera
  7. Lyssnar och njuter!
    Sällar mig till skaran här ovanför!
    Jag har stickat länge, det kanske är 40 år (oj) men nu känns stickningen uppgraderad, lite vassare! Gött!
    Nu går jag in på Ravelry ikväll och hänger!
    Tåhår! vad jag gapskrattade
    Anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. det är mycket smärtsamt! ;)
      Kul att du hänger med oss på ravelry!

      Radera
    2. Härligt! Välkommen in i stickgemenskapen på Ravelry! <3

      Och ja, tåhår! Man kan tydligen inte leva med dem eller utan dem...

      Radera
  8. Ännu en timmes trevlig lyssning! Känner igen dina besvär med tåhåren åt fel håll Karin... för att inte tala om att försöka dra bort med en pincett, otroligt smärtsamt! Nej sax eller hyvel....

    /Anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh pincett och tåhårsnoppning är inget jag önskar prova. Det lustiga är att det bara händer i just de skorna! Men skönt att jag inte är ensam med denna komma :)

      Radera
  9. Så nyfiken, hur går det med Emelien? Jag har gett upp den så många ggr då jag tycker att axlarna/början på ärmarna är så svår, det ser ut som fan på min... Så den är ett hopplöst ufo för tillfället. Ska bli kul att höra/se hur det går för Karin!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej, jag har inte kommit till isättningen av ärmarna än, men lovar att informera framstegen :)jag har stickat en framstycke del upp till axeln och håller nu på med ryggen/nacken, så jag är snart där...

      Radera
  10. Hej igen!

    Vill bara meddela att jag och en kursare/vän till mig blivit så inspirerade av Stickpodden och Sticklubben att vi startat eget. Det är varken klubb eller podd, men däremot en Stickpub för studenter i Uppsala. Vi ses en gång i veckan på olika nationer och ölar och stickar och lär känna nytt folk. I onsdag hade vi vår första träffa och det var så himla bra. Tre tappra stickare som även fick avnjuta livemusik.
    Lätt det bästa initiativet jag tagit (hittills) i år.

    Tack för inspirationen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Heja vilken superkul grej!
      Fantastiskt att ha kunnat vara med och inspirera till något sådant, det hade jag velat ha när jag var student!

      Radera
    2. STICKPUB! Öl och stickning! Jag dör så bra!!!

      Radera
  11. Hej och tack för ännu ett härligt avsnitt. Har dock problem att ladda upp mina foton från ipaden till ravelry. Hur gör man? Hälsningar från ett lite varmare Umeå än igår.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hmmmm... Där kan jag inte hjälpa till tyvärr. Det funkar inte alls?

      Radera
  12. Angående boken "100 snöflingor"... jag tänkte också "snark" när den kom, men sen tänkte jag att man kanske kan göra dom miniminismå och ha som örhängen (inte min stil..men ändå), eller virka av mattrasor och göra en stoooor snöflingematta.
    Tack för ett intressant avsnitt :) och när jag vågar ska jag även hoppa med i er ravelrygrupp...:)

    SvaraRadera
  13. Jag funderar på det här med utomhusgrejer ... Vilka garner/färgningar håller bra? Man vill ju inte att ens stickade stuprör ska se slitet och urblekt ut så snabbt. (Jag har hittills kommit till detta avsnitt, började nyss lyssna. Mycket att se fram emot, förstår jag! Men det kommer att bli jobbigt när jag lyssnat ikapp och måste vänta på avsnitten.)

    SvaraRadera
  14. BTW... Från en som lyssnar i kapp...

    Länkarna till Bohusstickning fungerar ej :-(

    SvaraRadera