onsdag 27 mars 2013

Stickpodden tar påsklov

Denna vecka gör vi ett litet påskuppehåll med podden. Det är helt enkelt så att det händer så mycket nu med jobb, vårkänslor, hus, mopsar, fönsterputsning, livet och den andra puberteten (även kallad att fylla 30) att vi måste skära ner lite på takten under en kort period. Därför börjar vi sända Stickpodden varannan vecka ett litet tag. Förhoppningsvis är vi tillbaka varje vecka snart igen, men först behöver vi ta ett djupt andetag. Och hinna sticka lite på våra projekt så vi har något att prata om i nästa podd.

Och vi lovar - nästa vecka är släpps avsnitt 24 och vi är tillbaka pigga, glada och fulla med garnsnack.Tills dess önskar vi alla lyssnare en glad påsk med massor av påskägg fyllda med garnnystan. Stickpodden vore inget utan er kärlek och allt vi delar med varandra. Vi älskar att få podda med er och kommer fortsätta göra det länge länge till.

Kram på er önskar Elin och Karin

Pssst! Stickresan till Köpenhamn är släppt och du kan anmäla dig på Facebook. Bara fyra platser kvar... 

7 kommentarer:

  1. åhh synd jag som längtar så efter er pod
    men men ibland behöver man en paus för att orka skutta vidare =) Glad påsk på er
    ha en härlig helg hoppas det blir mycket stickning kram

    SvaraRadera
  2. Respekt! Även om Stickpodden är en höjdpunkt på min vecka som saknas den här veckan gillar jag att ni pausar lite för livet också. Paus ska tas när paus behövs!

    SvaraRadera
  3. Vad bra att ni gör som ni känner :). Jag blir jätteglad så länge ni orkar hålla på, även om det blir jättesällan. Ser alltid fram emot att höra er. Lycka till med allt!

    SvaraRadera
  4. Bra, känn efter vad ni orkar med och vet att vi härute uppskattar ert poddande!

    SvaraRadera
  5. Ni har verkligen skapat ett beroende! Kan inte hjälpas att det blir lite trist utan stickpodden, men jag förstår er till fullo, tycker det är imponerande att ni orkar göra ett avsnitt varje vecka, särskilt som ni ju har mycket annat omkring er med nya jobb, hus, flytt och allt möjligt annat! Men detta att ni orkar ändå är ju om inte annat ett tecken på att 30 inte är någon ålder att tala om! (jag är 38 och tycker att 35 är en mer lagom ålder att få åldersnoja!)

    SvaraRadera
  6. Grattis på 30-årsdagen har lyssnat lite på er och tyckte att det var en häftig grej som ni har startat,hur många år har ni hållt på att sticka? jag själv är snart 50 och jag har hållit på att sticka i några år. Jag hittar på egna mönster, går inte så mycket efter beskrivningar utan ta ett rutat papper bara och hittar på ett mönster efter det. har även gjort så när jag har virkat dukar-gardiner. Har även sålt en del som jag har gjort. Jag använder mest rundstickor när jag stickar tröjor, dels går det fortare dels är det bättre när man har problem med axlar-nacke man kan inte sitta så länge åt gången när man har problem med detta, men kan inte låta bli helt heller. GLAD PÅSK PÅ ER.

    SvaraRadera
  7. åh, ni fattas mig!!
    Men vila och gör det som ska göras, ta den tid ni behöver, så klart :)

    om jag skulle få önska mig något skulle jag vilja ha en grundkurs i Ravlry. Jag har vart med nått år nu, men har inte riktigt fått grepp om sidan än... Vet liksom inte hur jag ska börja ta mig an detta fantastiska...
    Kanske något ni kan prata om.
    (eller har ni redan gjort det? jag har inte lyssnat på de första avsnitten..)

    SvaraRadera